TGOJ-influerad dag vid Järnvägsmuseum i Gävle

Som brukligt hade Järnvägsmuseum i Gävle en attraktionsdag i september, denna gång var året 2010. En av huvudsakerna var E2 904 som framgångsrikt väcks ur beredskapsdvalan som ett av de allra sista konserverade loken. Fortfarande helt opolerad:

E2 904 i Gävle 2010 under ånga

Annars blev det en TGOJ show, där TGOJ-trafik i elfte levnadstimmen kom med Ma 407 och erbjöd hyttuppstigning och böcker.
Ma 407 i sin sista färgsättning. Den fjärde i ordningen.

TGOJ-folket hade med sig tjänstevagn för alla bekvämligheter


TGOJ Ma 407 och mycket folk, som dock inte har med motivet att göra.

Ma 407 sett lite på avstånd


TGOJ-influenserna förstärktes med att GBBJ tagit med sig TGOJ Hg 205 och TGOJ Bt 305. Bt 305 var dagen till ära alldeles nymålad och glänsande vacker.

TGOJ Ma 407 och TGOJ Hg 205


TGOJ Hg 205 i GBBJs ägo rönte berättigat intresse och bjöd på kompressorljud då och då där den annars stod parkerad under dagen


TGOJ Bt 305 var kopplad i ena änden av pendeln mellan Järnvägsmuseum och Gävle C. I andra ändan gick E2 904

Mer att läsa i relaterade ämnen här och här och här. Filosofisk introduktion häroch om våndan av att ha fel saker här.

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s