Ma-lokens bevarande IV

Så har ”hemligheten” offentligtgjorts, dvs att Ma 828 hamnar i pension hos Kalmar Veterantåg. Ma 828 blir därmed det första Ma-lok som Green Cargo släpper till föreningslivet. Sedan tidigare är Ma 966 och Ma 403 tingade, men detaljerna är inte klara.

Ma 828 2011 nära Eskilstuna C


Vad som inte heller är klart är när TGOJs Ma-lok tas ur tjänst, datumet är framflyttat på obestämd tid, sannolikt beroende på att Rc2:or byggs om till Rd2 och därmed inte är tillgängliga ett tag, samt att Re-loken inte fungerar klanderfritt ännu. Och så länge TGOJ Ma rullar så behåller Green Cargo de andra som reserver och reservdelsförråd.

Green Cargo är dock fortsatt positiva till att sälja sina Ma-lok när de väl slopar dem.

Läs tidigare Ma-loksinlägg här här här här här – och även här, samt varför inte här

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Detta inlägg publicerades i Normalspårig järnväg och märktes , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s