TGOJ Ma 407 Björninnan – bilder

Kanske den mest moderna av de nio TGOJ Ma-systrarna blev först att falla. Med trasig transformator lär hon förbli reservdelsförråd. Fast man vet ju aldrig… Green Cargo, som numer äger loket, har vunnit upphandlingen av malmtransporterna från pajalagruvan och snart öppnar gruvorna i Bergslagen med Håksberg, Blötberget och Grängesberg i spetsen. Vem vet, kanske kommer någon på att det är billigare, bättre och pålitligare att renovera loken som är byggda för uppgiften än att köpa in fler Re-maskiner.

TGOJ Ma 407 (klicka på bilden)


Bilderna är tagna vid verkstaden i Eskilstuna och 407:an står på spår 1, och bilder på de andra närvarande systrarna kan ses här.

TGOJ Ma 407 Björninnan 11e maj 2012 i Eskilstuna

Spår 1 – Ma 407 vs Re 1435 (klicka på bilden)

Gammal möter ung – Ma 407 vs Re 1435 (klicka på bilden)

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s