Ångloken på Lärje 50 – semestern slut men fortsättning följer

Min semester är slut, men arbetet med ångloken på Lärje fortsätter, dock utan min direkta tillsyn. Närmast ska E2 1333 (här) och B3 130 besiktas av Inspecta under ånga. Sedan har vi ju H3s 111 inne i verkstaden, som jag hade trott jag skulle arbeta mest med. Hennes omtubning fortsätter.

Systern H3s 112 får alltjämt slumra inne i lokhuset (här), även om våra vänner holländarna hemsk gärna vill köpa henne. Holland köpte ju ett knippe H3s-lok efter kriget, men sparade inga åt eftervärlden. Hollands största iLandsproblem, kanske.

Därmed avslutas serien om ”Ångloken på Lärje” och jag tackar er alla som följt den och kommenterat.

Absolut Man fortsätter förstås ändå och följ gärna den.

Ångloken på Lärje är dock snart tillbaka, nämligen den 5:e september, då vi åker till Luleå för att väcka vårt ånglok B 1037 till liv, besikta henne, och sedan köra Första Ångtåget på Nya Haparandabanan den 16:e september (här), men bland annat mig vid kolskyffeln. Kanske hinner jag lära mig att lägga in youtube-klipp här också.

B 1037 vs B 1147

Välkomna, båda att följa det äventyret här på Absolut Man och på plats IRL.

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Detta inlägg publicerades i Normalspårig järnväg och märktes , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s