Ångloken på Haparandabanan – 38 – avstängning av B 1037

Vi gjorde ju en sak till där på natten och det var förstås att stänga av B 1037. Kranar stängs, pannan fylls med vatten, pysarna öppnas, lager och cylindrar smörjs, nödavstängningen lades i och fönster och luckor stängs. Gasen stängs och asklåda och sotskåp töms. Fyren kontrolleras att den är på falnande.

Den slocknande fyren i B 1037 efter resan

En trött men nöjd eldare vid sitt lok efter färdiggjord tjänst

Fortsättning följer

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Detta inlägg publicerades i Normalspårig järnväg och märktes , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s