Ma-lokens bevarande IX – 72 cm

Arbetet med att säkra framtiden specifikt för Ma 403 är intensiv nu. Ännu finns bara en muntlig överenskommelse, men kontrakt är under utformning.

I dagsläget är det bara TGOJ Ma 409 (flis) och just Ma 403 (stålämne) som är i aktiv tjänst för Green Cargo bland Ma-loken. Vilket försvårar för ett snabbt övertagande, även om Green Cargos Tågledning inte alls var främmande för att byta ut Ma 403 mot annat Ma-lok i princip rätt upp och ned. Heder åt den välviljan!

Men den som vill se, uppleva, fota och filma Ma 403 i aktiv linjetjänst bör omgående (mån-fre) bege sig ut längs spåret mellan Hofors och Hällefors. Varför inte Borlänge, Ludvika eller till och med Grängesberg?

Samtidigt går förhandlingarna vidare om de andra Ma-loken. Fortsättning följer

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s