Ma-lok vid TGOJ – sista driftveckan

Snö, is och vinter har aldrig stoppat Ma-loken. Men ledning på Green Cargo stoppar dem. Detta är sista veckan med Ma-lok i trafik för Green Cargo. Ensamma kvar blir Netrails Ma 825 och Ma 827 (se bild nedan)

Net Rail Ma 827 bredvid TGOJ Ma 402 och TGOJ Ma 408 vid verkstaden i Eskilstuna

Net Rail Ma 827 bredvid TGOJ Ma 402 och TGOJ Ma 408 vid verkstaden i Eskilstuna

Det rapporterades att södra stålpilen dragen av Ma 408 och Ma 409 härom dagen drabbades av motgång, när Ma 408 havererade. Ma 409 fick helt sonika dra tåget till Eskilstuna, där Ma 408 byttes ut. Nu står hon tillsammans med systern Ma 402
på spår ett utanför TGOJ-verkstaden i Eskilstuna. Kanske kommer inte någon av dessa lok att rulla igen.

Ma 408 på spår 1 framför Ma 402 i Eskilstuna.

Ma 408 på spår 1 framför Ma 402 i Eskilstuna.

En annan scenförändring vid TGOJ-området, var att Ma 832 flyttats från sin långtida uppställning till okänd mark vid tidpunkten för detta besök. Loket dök sedan upp på verkstadsspåren, berövad på sina strömavtagare.

Slutet är nära.

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s