Frusna Ma-lok i pension i Eskilstuna

Datumet är 18e december 2012. Platsen är TGOJ-verkstaden i Eskilstuna. T13 har medfört att Ma-loken fått pension och går en oviss framtid till mötes.

På spår ett (där det inte är bra för lok att hamna i längden) står som vanligt Ma 402 längst in. Hon verkar nästan ha blivit ett inventarium.

Ma 402 står som ett TGOJ-monument närmast verkstadsbyggnaden i Eskilstuna. Spår 1. I behov av en strömavtagare och en Ö1.

Ma 402 står som ett TGOJ-monument närmast verkstadsbyggnaden i Eskilstuna. Spår 1. I behov av en strömavtagare och en Ö1. Hon följer med dig hem för 200.000

Ma 832 har flyttats tillbaka till spåret utanför ladan.

Ma 832 har flyttats tillbaka till spåret utanför ladan.


Ma 832 stod en tid på spår ett, bakom Ma 402, medan hon berövades på reservdelar, inte minst strömavtagarna. Ryktet gör gällande att delarna ska användas för att reparera Netrail Ma 825 som krockade med en grävskopa i höstas.
Ma 406, Ma 409 och Ma 408 på rad på spår 1, i väntan på sina öden. Dessa var i trafik till det bittra slutet och två dagar till

Ma 406, Ma 409 och Ma 408 på rad på spår 1, i väntan på sina öden. Dessa var i trafik till det bittra slutet och två dagar till

Ma 409, Ma 406 och Ma 402 på spår 1 vid TGOJ-verkstaden i Eskilstuna

Ma 409, Ma 406 och Ma 402 på spår 1 vid TGOJ-verkstaden i Eskilstuna

Kanske den näst sista Ma-multen (även om de här inte är kopplade), men Ma 408 och Ma 409 drog stålpendel tillsammans i slutet av sin karriär. Dessa tjejer är dessutom de två nyaste TGOJ-Ma-loken, byggda 1958 istället för 1953 som de andra är från.

Kanske den näst sista Ma-multen (även om de här inte är kopplade), men Ma 408 och Ma 409 drog stålpendel tillsammans i slutet av sin karriär. Dessa tjejer är dessutom de två nyaste TGOJ-Ma-loken, byggda 1958 istället för 1953 som de andra är från.

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s