TGOJ Ma-lok – 2/3 av beståndet återstår i Eskilstuna

En strålande vacker vinterdag, solen skiner och de är bländande vitt ute. Toppenväder… att sitta inne i stugvärmen och njuta av.

Men på något sätt hamnade jag utomhus ändå och på ytterligare något sätt hamnade jag uppe på TGOJs verkstadsplan.

Fel dag att ta kort på, skarpa konstraster och hårda skuggor. Men men, nu råkade ju som sagt jag, kameran och Ma-lok infinna sig på samma ställe, så varför låta bli (förutom att handen blev illa kvickt djupfryst utanför handsken…)

TGOJ Ma 404, Ma 405, Ma 409, Ma 406 och Ma 402 på spår 1 utanför verkstaden i Eskilstuna. Skarpt vinterljus med lågt stående sol gav knepiga skuggor och kontraster.

TGOJ Ma 404, Ma 405, Ma 409, Ma 406 och Ma 402 på spår 1 utanför verkstaden i Eskilstuna. Skarpt vinterljus med lågt stående sol gav knepiga skuggor och kontraster.

Raden på spår 1 är intakt sedan senast (läs här) och ”fången” som Ma-loken höll var Rd2 1097, som idag fått assistans från Rc2 1122. Men både Ma 408 (läs här) och Ma 401 (läs här) har lämnat sina systrar.

Samtigt verkar det som att Ma 406 kommer att följa deras exempel inom kort.

Ma 962 håller stången mot Rc2 1122 som anslutit till raden av lok

Ma 962 håller stången mot Rc2 1122 som anslutit till raden av lok

Fortsättning följer… här

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s