Fortsättning från föregående inlägg om Ma-loken utanför TGOJ– verkstaden i Eskilstuna
Här fem bilder på de lite mer avställda Ma-loken, en isande kall vinterdag.

Ma 833 – en maskinellt bra maskin. Vem räddar henne?

Ma 832 håller värmen i januarikylan genom att elda i skorstenen…

Ma 965 vid sin privata parkering på yttersta spåret vid rälsbussgaraget

Ma 876 som gjort många mil i stålpendeln tillsammans med olika TGOJ-systrar

TGOJ Ma 407 – ombyggd med modern hytt med micro och allt. Vad hjälper det när trafon strejkar?
Om DonDoc
Moderator av Absolutman.wordpress.com
Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i
Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna
bild,
Eskilstuna,
Ma 832,
Ma 833; Ma 407,
Ma 876,
Ma 965,
TGOJ. Bokmärk
permalänken.