Bilder på solbadande Ma-lok i Eskilstuna jan 2013

Fortsättning från föregående inlägg om Ma-loken utanför TGOJ– verkstaden i Eskilstuna

Här fem bilder på de lite mer avställda Ma-loken, en isande kall vinterdag.

Ma 833 - en maskinellt bra maskin. Vem räddar henne?

Ma 833 – en maskinellt bra maskin. Vem räddar henne?

Ma 832 håller värmen i januarikylan genom att elda i skorstenen...

Ma 832 håller värmen i januarikylan genom att elda i skorstenen…

Ma 965 vid sin privata parkering på yttersta spåret vid rälsbussgaraget

Ma 965 vid sin privata parkering på yttersta spåret vid rälsbussgaraget

Ma 876 som gjort många mil i stålpendeln tillsammans med olika TGOJ-systrar

Ma 876 som gjort många mil i stålpendeln tillsammans med olika TGOJ-systrar

TGOJ Ma 407 - ombyggd med modern hytt med micro och allt. Vad hjälper det när trafon strejkar?

TGOJ Ma 407 – ombyggd med modern hytt med micro och allt. Vad hjälper det när trafon strejkar?

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s