Ma-lok vid TGOJ feb 2013

Äntligen en dag med bra och lagom ljusförhållanden, anständig temperatur trots vinter och möjlighet att besöka TGOJ-området i Eskilstuna för lite bilder och uppdatering. OCh det är fortfarande många Ma-lok hemma och välgörande få fyraxlingar…

Fortfarande väldigt mycket TGOJ, trots att Green Cargo slukade TGOJ för över ett år sedan. Eskilstuna-verkstaden med Ma 402, Ma 406 och Ma 409 på spår 1 och en Z4:a för att dra lok ut och in ur verkstaden på spår 2. Ingenting skvallrar om Green Cargo

Fortfarande väldigt mycket TGOJ, trots att Green Cargo slukade TGOJ för över ett år sedan. Eskilstuna-verkstaden med Ma 402, Ma 406 och Ma 409 på spår 1 och en Z4:a för att dra lok ut och in ur verkstaden på spår 2. Ingenting skvallrar om Green Cargo

Fortsättningen på spår 1 med TGOJ Ma 409, Ma 405, Ma 404 och Ma 962

Fortsättningen på spår 1 med TGOJ Ma 409, Ma 405, Ma 404 och Ma 962. Till höger i bild, en Hiltonvagn i TGOJ Trafik-målning.

Äntligen en vettig bild på Ma 962

Äntligen en vettig bild på Ma 962 – frågan är om och i så fall vem som tänker köpa henne. För varför skulle de annars ha tagit ut henne ur sin törnrosasömn i Ladan?!

Net rails Ma 827 är inte allt för sällsynt vid TGOJ-verkstaden.

Net rails Ma 827 är inte allt för sällsynt gäst vid TGOJ-verkstaden.

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s