Passat W8 vs bakre bromsbeläggen

Härom dagen bytte jag de bakre bromsoken och -beläggen på Frida Folkvagn, min W8:a (här).

Förstå min tvivel på Autoexperten är jag fick nedanstående kartong med bromsbelägg till Frida.

Bromsbrlägg till W8 och Polo...

Bromsbelägg till W8 och Polo…

”Hallå där – det här är ju till Polo, Ibiza och andra småbilar, fram dessutom!”

Men säljaren litade på sitt system som förstås hade uppgifterna kopplade till registreringsnummer.

Och lika förstås var det rätt.

Rätt smart av VAG att utnyttja de befintliga delarna man har på hyllorna. Och bra för mig i detta fall, de hade dessa på lager, troligen för att de såldes mer till Polo & C:o än till Passat W8 och Audi S4 och S6.

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Mina bilar och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

