Pausfika i garaget

Att jobba med verktyg tar ut sin rätt – man blir snabbt hungrig. Ibland räcker det att öppna verktygslådan för att det ska behövas mat.

Men när man står där ute i garaget med verktygen uppdukade och arbetet är i full gång, vill då jag ogärna avsluta i förväg och packa ihop, bara för att jag blivit hungrig.

Som erfaren garageräv har man testat och lärt sig. Det behövs mat, helt enkelt. Det håller humöret uppe, ökar fokus på uppgiften och minskar risken för fel.

Det behövs något snabbätet, som är mättande. Men det bör helst inte vara margarin på, eller något annat flottigt för den delen – du vet ju hur man ser ut om händerna och det där svarta löser ut sig i smör.

Lösningen heter Digistive. Och som den finsmakare du och jag ändå är, även om vi ibland inte vill framstå som kräsna och kinkiga, så väljer vi originalet från McVites. Och är du obekant med digestiveträsket kan jag försäkra dig om att det är skillnad på digestive och digestive. Både smak och konsistens. Det är värt att gå för det bästa.

Till detta något att dricka. Vatten, tja, läsk nja, pilsner… nej. Men kanske lite havredryck (typ vegetabilisk mjölk), som både ger lite energi och är lättdrucket. Här valde jag sen med chokladsmak.
Garagefika
Två klunkar, två kex och så är det bara att köra vidare!

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Mina bilar och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

