Olikmålade Ma-lok i Eskilstuna

TGOJ-verkstaden en kylslagen februaridag 2013. Ma-lokens sång har tystnat och intet mycket mer har hänt med loken, som alltjämt står och trycker på spår 1. De inger ett synnerligen massivt intryck när du kommer upp på området!

Efter att stått en stund utanför verkstadsbyggnaden har Netrails Ma 827 ställts in på spår 1 tillsammans med övriga driftdugliga Ma-lok. Vad säger det om lokets status och behov?

Ma 827, Ma 962, Ma 404, Ma 405 på spår 1 i Eskilstuna feb 2013

Ma 827, Ma 962, Ma 404, Ma 405 på spår 1 i Eskilstuna feb 2013

Netrail Ma 827

Netrail Ma 827

Sedan de tre första Ma-loken lämnat hemmet i Eskilstuna (här, här och här) har Ma-loken stått på spår 1. Rc-derivaten är nu fria att sprida ut sig över TGOJ-området. En TGOJ-T44 står lite vilsen mitt på verkstadsspåren.

Rc-loken tar över vid TGOJ-verkstaden - endast en TGOJ Trafik-målad T44 försöker hålla ställningarna

Rc-loken tar över vid TGOJ-verkstaden – endast en TGOJ Trafik-målad T44 försöker hålla ställningarna

T44 278 fångades sedan på Sävenäs, Göteborg lokstation två år senare (här)

Det såg ut som en trippel, men Rd2-an närmast kameran var inte kopplad till de två Rc4orna, som strax efter att bilden togs, lämnade området.

2 Rc4or och en Rd2a jobbar

2 Rc4or och en Rd2a jobbar

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s