Multipel Re-lok på spår 1 utanför TGOJ-verkstaden

TGOJ Eskilstuna. Här servas och repareras många lok, för både fd TGOJ, Green Cargo, Net Rail mfl. Men de lok som hamnar på spår 1 mår oftast dåligt… här har Re 1426 och Re 1430 ankrat upp på just spår 1, efter att tidigare stått där Rd2orna på bilden nedan står nu (se inlägg här)

Re-loksmultipel på ödesspåret, Mult med Rd2 till vänster och i mitten ser vi Ma 828. Vad skulle Du ha valt att köra?

Re-loksmultipel på ödesspåret, Mult med Rd2 till vänster och i mitten ser vi Ma 828. Vad skulle Du ha valt att köra?

Här är strömavtagarna fortfarande upp och Re 1430 skulle komma att fly spår 1 snart, medan Re 1426 blev kvar där (se här)

Ironiskt, eller hur, TGOJ som ratade Traxx-loken (litt Re mfl), och sedan slukades TGOJ av Green Cargo, varvid Green Cargos Re-lok hamnade för vård av TGOJ

Re 1430 har strömavtagaren uppe och är fast besluten om att komma därifrån, medan Re 1426 skulle sälla sig med gänget av avställda lok...

Re 1430 har strömavtagaren uppe och är fast besluten om att komma därifrån, medan Re 1426 skulle sälla sig med gänget av avställda lok… närmast står Ma 962 och Rc1 1010

Rd2or vid TGOJ-verkstaden - bristen på Ma-lok är slående

Rd2or vid TGOJ-verkstaden och bakom dem skymtar en Rc4 – bristen på Ma-lok är slående

Läs gärna ett inlägg där det istället kryllar av Ma-lok här

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s