Stationen Södertälje hamn och pendeltågsverkstaden

Station och spårområde i Södertälje hamn är alldeles nytt, synnerligen ovanligt järnvägsupplevelse i Sverige. Här stannar pendeltåg, men det bjuds ofta även på godståg och alldeles invid stationen ligger en modern anläggning för underhåll av pendeltåg. En gigantisk byggnad!

En X10 i mult kommer smygande ned mot verkstaden - endast vattentornet till vänster påminner om gamla tider

En X10 i mult kommer smygande ned mot verkstaden – endast vattentornet till vänster påminner om gamla tider

Solpaneler på taket hjälper till med strömförsörjningen och en display på väggen berättar om hur mycket effekt som produceras. Ingenting sägs om hur mycket som anläggningen konsumerar...

Solpaneler på taket hjälper till med strömförsörjningen och en display på väggen berättar om hur mycket effekt som produceras. Ingenting sägs om hur mycket som anläggningen konsumerar…

Pendeltåg är långa och följdaktligen även verkstadsbyggnaden

Pendeltåg är långa och följdaktligen även verkstadsbyggnaden

X10:an närmar sig verkstaden

X10:an närmar sig verkstaden

X10-mult på väg in för service i Södertälje Hamn

X10-mult på väg in för service i Södertälje Hamn

Rd2 1088 med två vagnar och bakom lurar T44 286 i  originalkulör. Fin förebild för modelljärnväg

Rd2 1088 med två vagnar och bakom lurar T44 286 i originalkulör. Fin förebild för modelljärnväg

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s