Rm 1259 – färsk grön dragkraft i Södertälje hamn

20130508-084150.jpg
Jag var lite senare på väg idag, bland annat pga asfalteringsarbete (läs här) och frågan var, skulle jag chansa på att det fanns plats kvar vid pendlarparkeringen i Östertälje eller skulle jag åka direkt till Södertälje hamn?

Jag valde det senare alternativet, utan att se skälet.

Påverkan på Tillvaron (läs mer här). Det kan finnas saker som påverkar och leder oss (och vi andra) utan att vi är medvetna om det.

Skälet uppenbarade sig så fort jag kom upp på perrongen. Där stod ett Rc4-lok-derivat, nämligen 1/6 av världens bestånd av Rm-lok.

Green Cargos enda grönmålade Rm-lok, nämligen Rm 1259.

Få saker skiljer Rm-lok från Rc-lok, speciellt exteriört, så visst är det intressant att det ändå bara vetskapen om att de är ovanliga och annorlunda som får upp pulsen och intresset. Hur man är skapt.
Härligt, vilken trevlig start på dagen!

Solen sken och det var varmt.
Och jag hann precis med mitt tåg.

Ännu en härlig arbetsdag, helt enkelt.

20130508-090124.jpg

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

