Frida Folkvagn godkänd

20130510-115631.jpg
Läckande anslutning av bromsledning till bakre bromsok – jag köpte nya kopparpackningar, och det räckte… bara att dra åt den befintliga.

Handbromsens otillräcklighet på ena oket är jag tveksam till att det någonsin var ett äkta problem (provet görs på asfalten och inte i rullarna så något mätvärde finns inte).
Tyckte inte att den tog dåligt när jag började motionera den. Och inte var det något problem vid ombesiktningen heller.

Så hon blev godkänd.

Men när hon var upphissad såg jag oljeläckage från diffen i bakaxeln. Jaha, nästa sak att åtgärda vad det lider.

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Mina bilar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

