Rc1-renovering vid TGOJ

Tidigare fann jag ett avtaget tak till ett ellok (här), som efter konsultation med insatta personer, visade sig vara från en Rc1:a.

Idag fanns ytterligare (en del) av ett avtaget Rc1-tak på en vagn utanför TGOJ-verkstaden i Eskilstuna. Uppgifter gör gällande att Rc1 1023 och Rc1 1024 håller på att byta delar med varandra, inklusive tranformatorn. Syftet ska vara att få ett körbart Rc-lok med växlingskoppel.

Spår 1 var idag rensat från Rc1 1010 som stått där en längre tid, 1010 som har just växlingskoppel. (Klicka här för en bild på spår 1 med Rc1 1010).

Så sannolikt är tre lok inblandade i uppgiften att få ett dugligt lok.

Även övriga ”uddalok” hade tagits bort från spår 1, som idag bara innehöll fyra Rc2or och 3 Ma-lok:

Spår 1 vid TGOJ Eskilstuna - 4 x Rc2 + 3 x Ma, från kameran och bortåt står Rc2 1124, Rc2 1107, Rc2 1114, Rc2 1119, Ma 962, Ma 404 och Ma 402

Spår 1 vid TGOJ Eskilstuna – 4 x Rc2 + 3 x Ma, från kameran och bortåt står Rc2 1124, Rc2 1107, Rc2 1114, Rc2 1119, Ma 962, Ma 404 och Ma 402

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Rc1-renovering vid TGOJ

  1. Ping: Rc1 1015 för skrotning | Absolutman

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s