Utanför AMF7 5544 i tåg 986

Jag vaknade upp i B7C 5335 i tåg 986 och inse att helsike, jag sitter i fel vagn!

Lyckligtvis inte i fel tåg dock, men jag hade försovit de sex kronor jag lade till för att få förstaklassbiljett.

Framme vid resmålet kikar jag på vagnen jag skulle ha åkt med och funderar först om Rc6:an skulle komma att göra rundgång.

Men inte, bakersta vagnen är en svart manövervagn, nämligen AMF7 5544

20130711-090310.jpg

I ett annat loktåg finner jag en för mig ovanlig lösning, där man har både en bistro, i form av R4 5453, och en serveringsvagn, en BFS9:a med nummer 5302. Märkligt att man tror sig ha så många hungriga resenärer i samma tåg.

20130711-090734.jpg

20130711-090804.jpg
R4 5453 på Stockholms C för några minuter sedan. Snart blekt till rosa.

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

