Absolutman 2 år

Två år är det nu sedan började jag Absolutman och syftet är att dela med mig av sådant som jag tycker är trevligt eller sådant som jag tror många kan ha nytta eller glädje av.

Idag finner du allt från mek-tips till lättföljda recept på bra mat, blandat med egna upplevelser från ångloksvärlden, TGOJ, tankar av olika djup mm.

Nu finns över 800 inlägg och många av dem har flera besök dagligen. Låt oss titta vad som intresserat mest i och vad som ännu väntar på att upptäckas.

Söktermer som Google och andra lett till Absolutman är också intressant. Här är några varierande utan större frekvens:

Säkring till höger bakljus Saab – undrar hur sökmotorn tänkte här
Varför kör alla i mittfilen – vi är många som irriterar oss på det
i kylen – jag undrar vad den sökande var ute efter
Supergod fläskkarré – jag tror inte jag använt adjektivet supergod, så det var kul att AI:n i Google ändå valde mitt recept
Kimi Räikkönen ångest – är det någon som tror att han lider av ångest. Samme (?) sökare hade även provat med Kimi Räikkönen torgskräck.
Bilar – otroligt att en så bred sökterm hänvisades till Absolutman
Recept daggmask – ungefär lika smakfullt som förra årets sökning ”stek i tjockolja”

Vanligare sökord med smärre variationer är bl.a.

Kimi Räikkönen lön
Ma-lok Absolutman
Absolutman
Fläskkarré skivor i ugn

Och det är förstås glädjande att ”Absolutman” förekommer som sökbegrepp, då är det ju specifikt hit sökaren vill komma.

Mest klickade inlägg det senaste året är ”Ma-lokens bevarande 403” med över 1200 besök, som lanserades offentligt i december 2012 då BJs köpte loket.

Kimi Räikkönen är en intressant person, men att hans lön är så eftersökt kan jag tycka är förvånande – 1018 besök.

Annars är det mycket elände med bakbromsar, det vet vi alla som inte har en splitterny bil, och det är inte förvånande att inlägget ”Byte av bakbromsar på Passat W8” kommer högt upp med sina 699 besök. Den fungerar ju bra även för andra modeller och bilar. Konstruktionen är inte så unik.

Även många andra illustrerade reparations- och servicetips har varit välbesökta.

statistik

Under det år som nu förflutit har antalet besök per dag på Absolutman går från minimum 2-siffrigt till minimum 3-siffrigt och numera blir jag besviken när det varit färre än 150 besök per dygn. Förväntningarna ökar…

Och under samma period har antalet prenumeranter ökat från 8 till 56.

Följ med ett år till! Anmäl dig du med uppe till höger i bild.

Se gärna Absolutman 1 år och nyårsstatistiken.

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Tankar och ord och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

