Havererad AMF7 på linjen

Svealandsbanan trafikeras fortfarande av loktåg, där du tex kan åka Eskilstuna-Stockholm, även om sträckan domineras av gråsuggor (X40).

Ett av loktåg i omloppet just nu står nattetid vid TGOJ i Eskilstuna och dras av en ensam Rc6:a. I andra ändan finns en av de tre manövervagnarna litt AMF7. Jag tog en tur med detta tåg tidigare (här).

Denna morgon jagade jag och Frida Folkvagn fram på E20 genom regnet och på det ställe där vägen går nära och parallellt med Svealandsbanan, stod något mörkt, stort parkerat.

Jag trodde först servar den vackert mörkblåa Grand Nordic-TMY:n, för den har jag skymtat med arbetsvagnar längs denna sträcka tidigare morgnar.

Men det var en AMF7! Och det såg i flykten ut att vara något med sista axeln. Eller så var den bara dubbelt belagd med bromsskor där. Haveri i vilket fall som.

Regn, gryning och motorväg är ingen bra fotokombination, så jag motstod frestelsen att ens försöka ta en bild.

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

