Ma-lok i par vid TGOJ

TGOJ Eskilstuna 26:e sept 2013 och irriterande stark kvällssol.

Ma 962 och Ma 963 står kopplade efter provkörning inför försäljning (läs här) och till dessa är två Z70 kopplade.

Ma 963 och Ma 962 kopplade med två Z70 vid TGOJ

Ma 963 och Ma 962 kopplade med två Z70 vid TGOJ

Z70 har, precis som Ma-loken, rangerats ut av Green Cargo. Tänker sig Föreningen Stambanans vänner slå till på två diesellok också?

Två stycken Z70 ur Green Cargos digra samling i Eskilstuna. På väg mot nya uppdrag?

Två stycken Z70 ur Green Cargos digra samling i Eskilstuna. På väg mot nya uppdrag?

På spår ett, också till försäljning, står allt jämt TGOJ Ma 402 och Ma 404.

TGOJ Ma 402 och Ma 404 på spår 1 letar fortsatt efter nya ägare för att undgår skärlågorna

TGOJ Ma 402 och Ma 404 på spår 1 letar fortsatt efter nya ägare för att undgår skärlågorna

Ma 963 och Ma 962 i motljus på verkstadsbangården

Ma 963 och Ma 962 i motljus på verkstadsbangården

Vad håller de nya ägarna från att hämta Ma 962 och Ma 963? En provkörning har ägt rum nyligen. Sannolikt till belåtenhet. Ska vi tro att det handlar om pengar på kontot?

Fler bilder och texter om Ma-lok finns här

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s