Hoforsexpeditionen (läs mer här) – uppdrag, att hämta ett sista ånglok ur beredskapsskjulet i Hofors, därifrån SVJMs E2 904 tog för några år sedan.
Hoforsexpeditionen har redan börjat, med lastning och utväxling på Lärje i Göteborg och anförd av Ma 403 är den nu påväg längs gamla BJ norrut.

Gg. Grängesberg. GG betyder dock Gangstergänget (läs Pelle Svanslös).
Jag avser ansluta till tåget i Grängesberg.

Norrgående stålpendel med dubbla Re-lok

Södergående containertåg, drar för ett 185-lok från Railpool märkt med Cargolink
Grängesberg C i väntans tider.
Plus 8 grader och blåst.
Men annars lugnt.
Otaliga godståg drar förbi i båda riktningarna, Green Cargo och Cargolink.

Rd2 1084 skyndar förbi Grängesberg norrut med ett långt, blandat godståg
Grängesberg – en station för både
BJ och
TGOJ
Tre spår och en perrong, en kur och förvisso ett stationshus
Men vad skymtar jag?
En till perrong!
En härligt övergiven en, en bris av svunna dagar.
Detta är TGOJs perrong, då de hade den västra dragningen av sin bana.
Låt oss utforska den lite i vår väntan.

Perrongen ligger bortom den som fortfarande används

Välbevuxen , men fortfarande intakt, skvallrar om välbygge

Övergiven perrong i all sin prakt och skönhet

Det har legat spår även på den bortre sidan med

Det syns tydligt att det gått spår här även om vegetatiionen gör sitt bästa att skicka alltihopa till det förgångna

Början på perrongen

Början på perrongen, vänd söderut. Undrar över alla som gått här. Uppnådde de sina mål i livet?

Grängesberg, norra utfarten. Ma 403 har redan fått grönt ljus.
Fortsättning följer här
Om DonDoc
Moderator av Absolutman.wordpress.com
Filosof, Författare och Forskare.