Hoforsexpeditionen 8 – en kilometer, en bromsslang och två timmars väntan

Vi rullade ut från Hofors mot Gävle med Ma 403 som dragare och det ”nya” ångloket E2 1184 i tågsettet.

Vi kom inte så långt, förrän en bromsslang mellan ångloket och tendern brast och vi stannade på linjen.

20131025-200745.jpg
En reservslang rekryterades från loket – denna från 1940 made in Viskafors.

20131025-200706.jpg
Snabbt och kvickt byttes den och nytt bromsprov gjordes.

20131025-200829.jpgMarkus och Anders under E2 1184 byter bromsslang
Men nu var vi ur vår tidtabell och därmed dömda till evig väntan.

20131025-200934.jpgE2 1184 i väntan på klar linje

fortsättning följer här

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s