De sista Ma-loken till salu

Green Cargo erbjuder Sveriges järnvägsföreningar en sista gång att köpa de sista kvarvarande Ma-loken, som driftlok eller som reservdelslok.

Det är omtänksamt och priserna är låga, om än inte gratis. Den som har 200.000 över går med i närmaste järnvägsförening och gör sitt livs klipp.

Tidsfristen innan acetylengasen skruvas på är blott en vecka nu.

Ma 404 och Ma 402

Ma 404 och Ma 402


Men listan på kvarvarande Ma-lok är välgörande kort:

Ma 402
Ma 404
Ma 409
Ma 833
Ma 876
Ma 965

Ma 876

Ma 876

Ma 965

Ma 965

Av det kan vi läsa att Stambanans vänner nu faktiskt betalt Ma 962 och Ma 963. Läs mer här.

Ma 963 och Ma 962

Ma 963 och Ma 962


Och vi kan utläsa att affären med NetRail inte blev av, eftersom Ma 409 nu bjuds ut.

Vi ser även att Ma 832 har plockats på så mycket delar att det inte längre är med på listan.

Ma 832

Ma 832


Ma 407 är också struken, visserligen inte körbar, men det var hon inte när hon bjöds ut förra hösten heller. Han någon köpt henne för reservdelarnas skull? Okej hjul och motorer!
Ma 407

Ma 407

Samtliga bilder tagna vid TGOJ Eskilstuna 2013-11-08.

De som kan sina Ma-lok noterar ett frånfälle till från listan, men det får de nya ägarna självs berätta om först.

Ma-lokssidan här för mer om Ma-lok

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s