Ma 831 – slaktad, plundrad och lämnad för att dö

Ma 832 brukar bland initierade Ma-loksvänner sägas se ut som man själv känner sig när väckarklockan ringer kl 04 efter fem timmars sömn (bild på Ma 832 här).

Allt medan motorerna hör till de bättre bland Ma-loken. Faktum är att tillsammans med Ma 833 (som ser ut som man känner sig kl 04 på morgen efter många öl och en hel utekväll) så är Ma 832 enda Ma-lok som inte fått de högsta effektlägena spärrade. (bild på Ma 833 här)

I vilket skick är då Ma 831?

Inte lika gott skick.
Hon tillbringar sina sista dagar på TGOJs bakgård i Eskilstuna, där hon donerat delar till sina rullande systrar och fallit offer för vandaler.

20131118-172614.jpg

Låt oss ta en liten titt inuti!

20131118-172728.jpg
Vi kliver in i dörren som leder in i maskinrummet.

20131118-172846.jpg

20131119-083524.jpg

20131119-083823.jpg
Vi avslutar med en bild innefrån B-ändans hytt. MobiSir-telefonen är kvar, även om luren hänger och dinglar, men vandaler har gett sig på instrumenten.

20131119-084122.jpg

Ännu mer tekniskt insatta får gärna använda kommentarfältet nedan för att berätta vad vi ser i maskinrummet och kanske vad som saknas.

Fler bilder och rapporter om Ma-lok på Ma-lokssidan.

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s