Rd2-lok vid TGOJ dagen före dopparedagen

TGOJ Eskilstuna
23e dec ’13
varmt för årstiden och friska fläktar

En hord Rd2-lok söker vila och skydd vid anläggningen

Rd2 1126, i bakgrunden Rd2 1080 och Rd2 1032

Rd2 1126, i bakgrunden Rd2 1080 och Rd2 1032

En trippel, där Rd2 1032 närmast i bild körde ventilatorer redo för avgång, medan Rc4 1149 i mitten var tyst och Rd2 1080 längst bak inte ens hade strömavtagaren uppe.

En trippel, där Rd2 1032 närmast i bild körde ventilatorer redo för avgång, medan Rc4 1149 i mitten var tyst och Rd2 1080 längst bak inte ens hade strömavtagaren uppe.

Rd2 1080

Rd2 1080

Rd2 1030 i helgvila mitt ute på verkstadsplanen

Rd2 1030 i helgvila mitt ute på verkstadsplanen

och så några Rc4-lk

Rc4 1153, som verkar får en smäll på hyttkanten

Rc4 1153, som verkar får en smäll på hyttkanten

Rc4 1149 i trippel-multen

Rc4 1149 i trippel-multen

RC4 1189, väderbiten, precis utanför verkstadsbyggnaden

RC4 1189, väderbiten, precis utanför verkstadsbyggnaden

bilderna på Ma-loken från samma tillfälle finner du här

Andra Rc-derivat t.ex. här och här

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s