Rc1 1010 intagen i TGOJ-verkstaden

TGOJ Eskilstuna
December 2013

Rc1 1010 är intaget på spår 2 i TGOJ-verkstaden, där större överhalningar brukar ske.
Eller är det slaktning vi ser pågå?

Rc1 1010 - revision eller plockning?

Rc1 1010 – revision eller plockning?

Jag är tveksam till att man skulle lägga ned en enda timme på en Rc1:a som ska till skroten.

Möjligen att hon skulle få släppa till växlingskopplet, till den T44:a som får ta över växlingen efter V11-loken (här). Men jag skulle snarare tro att man låter Rc1 1010 ta över växlingen.

Visserligen ser vi att växlingskopplet är nedtaget här, men det kan handla om en stor revision.
Tiden får utvisa och facit kommer här på Absolutman.

Mer Rc1 1010 här, här och här

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Rc1 1010 intagen i TGOJ-verkstaden

  1. Ping: Rc1 1015 för skrotning | Absolutman

  2. Ping: Rc1 1022 plockas på delar | Absolutman

  3. Ping: Exit Rc1 och Rc4 blir växellok | Absolutman

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s