Färggrant vid TGOJ en gråmulen januaridag 2014

TGOJ Eskilstuna
5e jan ’14
Tre grader varmt, fuktigt och riktigt gråväder. Ingen risk för skarpa konstraster vid fotografering således.

TGOJ Eskilstuna, med Rc4, Rd2 och massor med Ma-lok

TGOJ Eskilstuna, med Rc4, Rd2 och massor med Ma-lok

Rc4 1290, rikskändisen tack vare sin originalkulör, har varit inne för Ö3-översyn och ställts ut på verkstadsplanen, redo för nya uppdrag. Tvättning verkar inte ingå i Ö3.

Rc4 1290, vädrad och naturtrogen, som det hade hetat inom modelljärnvägskretsar. Skitig, på svenska.

Rc4 1290, vädrad och naturtrogen, som det hade hetat inom modelljärnvägskretsar. Skitig, på svenska.

Rc4 1290

Rc4 1290

Rd2 1130 var inte renare den heller

Rd2 1130

Rd2 1130

Rc4 1184 på spår 8

Rc4 1184

Rc4 1184

Bakom verkstaden stod en lång, fuktiga radda av Z70, samt Rc1 1022. Rc1 1022 har stått där en längre tid, till synes orörlig, men har nya, fina strömavtagare, så sannolikt finns det någon tanke med henne för framtiden. En tanke som är annan än skrotning.

Rc1 1022 och ett trave Z70

Rc1 1022 och ett trave Z70

Växlingen i Eskilstuna sköts av numera av T44, sedan V11 fått pension (här). Fram tills nu har den gröna, Randersreparerade T44 332 skött växlingen (den krockade med T44 333 på hamnbanan i Göteborg tidigare), men nu är är den blåa T44 314 som har den tjänsten.

T44 314 vilar inför den kommande veckans växling. Till höger i bild står ett fliståg.

T44 314 vilar inför den kommande veckans växling. Till höger i bild står ett fliståg.

Rc4 1290 igen

Rc4 1290 igen

Kontraster - T44 277 vs Td 403 parkerade på ett av stickspåren bakom RBS:en

Kontraster – T44 277 vs Td 403 parkerade på ett av stickspåren bakom RBS:en

Rc4 1290 har varit vid TGOJ tidigare också, t.ex. här

Bilder på de 11 Ma-loken från samma tillfälle, tillsammans med de senaste ryktena, kommer framledes här på Absolutman. Klicka på knappen uppe till höger för att inte missa det eller någon annan nyhet här!

Till dess finner du alla andra inlägg om Ma-lok här

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s