TGOJ Eskilstuna
Medan Ma 404 och Ma 407 hämtades och lämnade staden (här), så varmkördes Ma 833, Ma 965, Ma 402, Ma 963 och Ma 962 (här). Resten då?
Ja, Ma 832 och Ma 958 stod kvar på nedre området, så där har inget skett.
Men Ma 827 är intagen i verkstaden och så är även Ma 880, där den sistnämnde smörjs upp för att klara den sista färden. Ma 827 kommer att dra Ma 880 till skroten utanför Mjölby. Via postvagnen.com berättar NetRail att deras Ma 827 bara är vid TGOJ-verkstaden för ett servicebesök och återgår i normal trafik på måndag. På måndag, ja, men de har ju hela helgen på sig för andra uppdrag…
Med på den resan blir alldeles säkert Ma 876, som står på spåret intill, också för smörjning efter två års stillestånd. Strömavtagarbyte på Ma 876 dessutom, ev. till de som satt på Ma 880.
Fortsättning följer