Tre Ma-lok på verkstan

TGOJ Eskilstuna

Medan Ma 404 och Ma 407 hämtades och lämnade staden (här), så varmkördes Ma 833, Ma 965, Ma 402, Ma 963 och Ma 962 (här). Resten då?

Ja, Ma 832 och Ma 958 stod kvar på nedre området, så där har inget skett.

Men Ma 827 är intagen i verkstaden och så är även Ma 880, där den sistnämnde smörjs upp för att klara den sista färden. Ma 827 kommer att dra Ma 880 till skroten utanför Mjölby. Via postvagnen.com berättar NetRail att  deras Ma 827 bara är vid TGOJ-verkstaden för ett servicebesök och återgår i normal trafik på måndag. På måndag, ja, men de har ju hela helgen på sig för andra uppdrag…

Ma 827 i TGOJ-verkstaden. Innanför står Ma 880.

Ma 827 i TGOJ-verkstaden. Innanför står Ma 880.

Med på den resan blir alldeles säkert Ma 876, som står på spåret intill, också för smörjning efter två års stillestånd. Strömavtagarbyte på Ma 876 dessutom, ev. till de som satt på Ma 880.

Ma 876 i TGOJ-verkstaden

Ma 876 i TGOJ-verkstaden

Fortsättning följer

Ma-lokssidan med alla tidigare inlägg, bilder och länkar

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s