TGOJ Eskilstuna 18e januari ’14
Snö och iskallt.
Sedan Stambanans vänner hämtat sina fem Ma-lok (här) förra helgen, så har Green Cargo växlat om och förberett de kvarvarande Ma-lok för sin sista resa till skroten.
På det olycksaliga spår 1 står nu en rad med lok som Netrail snart hämtar, med dels sina egna lok – Ma 876 och en treaxlig liten diesel – dels två Ma-lok för skrotning, nere i Mjölby – Ma 958 och Ma 880. Ska vi gissa att Ma 827 dyker upp som dragkraft för detta tåg, som även innefattar Netrails resgodsvagn.
Sannolikt kommer detta tågset att förlängas med tre Ma-lok till för skrot. Ma 964 har fått nya boggier (!) för att klara resan till Mjölby, nu står hon på gamla TGOJ-boggier.

Ma 964, komplett med användbara boggier och strömavtagare. Fast där slutar det kompletta, motorerna är urtagna, liksom många reservdelar
Nere vid ladan har Ma 832 flyttats på och kopplats samman med framväxlade Ma 967. Både två torde kunna rulla med till Mjölby.
Fortsättning följer