Ma 404 kom till Norge den 6/2-14 från Eskilstuna via Långsele. Just nu jobbar hon för Grenland Rail AS (läs mer om ägandeskap här)
Eftersom Green Cargo kört till revisionsintervallet och sedan ställt av Ma 404, så var det hög tid för Ö3. Det innebär olja, fett och filter, kontroll och ev. utbyte av motorkol. Detta gjordes härom dagen i Drammen.
Timmer, flis och papper är lasten som hanteras i Oslotrakten. Som alltid är det kuperat i Norge och tunga tåg kräver dragkraft. Hittills har Grenland Rails inhyrda Rc-lok fått hantera detta, men Ma 404 är ett välkommet tillskott som påskjutslok i backarna. 105 ton och sex axlar är förstås effektivt.
Vem vet, kanske kan hon tjäna ihop till ett hjulringsbyte.
Här finns ett videoklipp på Ma 404 i fullt arbete i Norge
Ma-lokssidan här
Så kommer ett spørsmål, hva kalles bygget ma’n står i?
Og hva står ved siden av?
Jeg vet, men vet du?? :-)
Hej Marius, jag vet faktiskt inte, så du får gärna skriva svaret här
Jøss, det mest overrskende er at det ikke er noen andre som har kommentert og vist heller…
Stedet er drammen, sunland. Bygget er hva jeg kaller diselverkstedet. (bygget på baksiden tidligere bak svingskiva. Når den var der.)
Og det andre du ser er en skd.
http://jernbane.net/phorum/read.php?8,189979,190062
Tackar, Marius, ja att det var en SKD hade jag nog kunnat lista ut, jag har nämligen en till bild, som är tagen med den i bakgrunden…
jag tror säkert att någon visste, men de allra flesta läsare på mången forum är just läsare. Inte kommenterare.