TGOJ växlar i Södertälje hamn

Inte riktigt, förstås, eftersom bilden är tagen 2014. Green Cargo är företaget, men T44:an har TGOJ-förflutet.

TGOJ T44 278 har hämtat sig en gasvagn på det oelektrifierade spåret. Perfekt MJ-förebild

TGOJ T44 278 har hämtat sig en gasvagn på det oelektrifierade spåret. Perfekt MJ-förebild

T44 278 är den enda T44 som fick TGOJ Trafiks första färgsättning. Inte så dum, kam jag tycka, inte minst att man valde att måla ovandelen på huvarna svart, skapar en synvilla som gör att loket ter sig lite mer smäckert.

Den nya TGOJ Trafik-målningen kunde skådas på samma ställe för inte så många dagar, då T44 317 var på besök (här).

Annars har det främst varit T44 344 som stått för växlingen i Södertälje hamn.

T44 332 i senaste Green Cargo-livery, vid TGOJ Eskilstuna (här).

Nästsista februari ’14 så var både brandgula T44 344 och TGOJ Trafil-målade T44 278 i växlingstjänst i Södertälje hamn.

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s