Tunnelloket Rc4 1169 dyker upp vid TGOJ igen

TGOJ Eskilstuna’
17e mars ’14

Plötsligt stod hon där igen, Rc4 1169 som spårade ur i tunneln in till Södra Station i Stockholm pga en trasig hjulaxel. Fast nu stod hon mitt utanför verkstadsportarna.

Rc4 1169 utanför TGOJ-verkstaden

Rc4 1169 utanför TGOJ-verkstaden

Till synes helt orörd efter olyckan, bara lite uppmärkt kring boggie- och axelstatus

Handskrivna anteckningar på rambalken ovan alla boggier

Handskrivna anteckningar på rambalken ovan alla boggier

Den hela långsidan och änden som gick framåt vid olyckstillfället

Den hela långsidan och änden som gick framåt vid olyckstillfället. Lägg märke till inramningen av bruna Ma-lok!

Rc4 1169 - änden som gick först vid urspårningen

Rc4 1169 – änden som gick först vid urspårningen. Lägg märke till inramningen av TGOJ Trafik-målade lok!

Luftintagen, ser nog värre ut än vad det är

Luftintagen, ser nog värre ut än vad det är

Rc4 1169 inne i TGOJ-verkstaden. Försäkringsutredning eller plundring?

Rc4 1169 inne i TGOJ-verkstaden. Försäkringsutredning eller plundring?

Och dagen efter var loket intaget i verkstaden. Reparation låter helt osannolikt med tanke på alla hela, avställda Rc4 som Green Cargo har (här).

Här finns bilder när loket precis ankommit till Eskilstuna med lastbil

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tunnelloket Rc4 1169 dyker upp vid TGOJ igen

  1. Ping: Green Cargo rensar ut fler lok | Absolutman

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s