T43-lik på växlingsvallen

T43 247 väntar sannolikt på sin sista resa förbi yttersta växlen

T43 247 väntar sannolikt på sin sista resa förbi yttersta växlen

TGOJ hade länge tre riktigt uttjänta T43or ståendes på bakgården. Nu är dessa borta, men så en vårig marsdag dök en av dessa upp på nedre området, där Z65or (här), Ma-boggier för skrot och urspårade Rc4 1169 (här) samlats upp tidigare.

Redan nästa dag hade T43:an växlats upp på vallen utanför verkstaden, bara en bit längre bort än där Ma 874 stod inför sin sista resa (här).

Uppnost in i det sista - T43 247 har gjort sitt

Uppnost in i det sista – T43 247 har gjort sitt

När loket stod mer tillgängligt på nedre uppställningen blev det några till bilder

T43 247

T43 247


T43 247

T43 247


skylten på motorn

skylten på motorn


T43 247

T43 247


T43 247 - boggiestudie

T43 247 – boggiestudie


T43 247 - invändigt i B-änden

T43 247 – invändigt i B-änden


T43 247 - patinerad hytt. Frågan är om loket någonsin användes av TGOJ eller om det bara varit reservdelsförråd

T43 247 – patinerad hytt. Frågan är om loket någonsin användes av TGOJ eller om det bara varit reservdelsförråd


T43 247 - ramskylt

T43 247 – ramskylt


T43 247 i solnedgång

T43 247 i solnedgång

Mer Diesel vid TGOJ finns tex här och här

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till T43-lik på växlingsvallen

  1. Ping: Växelloken vid TGOJ Eskilstuna 2014 | Absolutman

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s