För inte så länge sedan visade jag ett par bilder på Td 403 vid TGOJ Eskilstuna, med visst reparationsbehov (här).
403 verkade har kört för nära något, medan Td 401, länge parkerad på nedre området framför ladan, kanske kört stutt mot något.
Härom dagen dök Td 401 upp utanför TGOJ-verkstaden, på spår 8.

Td 401 vid TGOJ-verkstaden, mars 2014

Td 401. Det är inte en parkeringsmätare som hon fått med sig, utan motorvärmaranslutningen
Lägg märke till sidodörrarna till motorutrymmet. De sitter inte helt rakt längre.

Td 401. Spännband över motorhuven, det får mig att minnas 70-talet, när folk som körde Saab V4 inspirerat gärna hade huven på glänt, med en rem över.

Td 401

Td 401
Mer diesel vid TGOJ här
Avställda dieslar vid TGOJ här
59.217791
17.936846
Om DonDoc
Moderator av Absolutman.wordpress.com
Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i
Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna
bild,
krockad,
Td 401,
TGOJ. Bokmärk
permalänken.
Inte vet jag, men nog är gångbordet böjt på ett par av bilderna. tycker inte det verkar vara kameraorsakat heller. En rejäl smäll i så fall…
Jodå, gångbordet är riktigt krokigt även i verkligheten. Men frågan är hur stor smällen egentligen är, säg att du har 500 ton i kroken som skjuter på. Då finns det lite massa att skrynkla ett gångbord med även om farten är låg?!
Td 401 var loket som gick ensamt för att undsätta TMZ som havererat på linjen. Td 401 körde då istället rätt in i TMZ:n, som fick ”nacken” bruten, men reparerades senare.