Växelloken vid TGOJ Eskilstuna 2014

För en tid sedan kom frågan upp, om det fortfarande är TGOJ-loken som växlar i Eskilstuna.

Och nu har jag sett dem, alla fem. Förutom att V11-loket är bytt mot T44, så är det idel TGOJ-lok som fortsatt växlar.

Z6:an sköter normalt växlingen på nedre TGOJ-området, där vagnverkstaden, Ladan och rundstallet bland annat finns

Z6:an sköter normalt växlingen på nedre TGOJ-området, där vagnverkstaden, Ladan och rundstallet bland annat finns. Bild från 10/4.

Z4 10 – TGOJ Trafik-målad – växling vid övre TGOJ-verkstaden, drar lok ut och in ur verkstaden och sopar växlar.
Z4 11 – TGOJ Trafik-målad – jobb som 10:an
Z4 12 – TGOJ-brandgul – drar lok ut och in ur rundstallet på nedre området
Z6 41 – Henschel-brandgul (leveransmålning) – växling på nedre området, mycket till vagnverkstaden och vagnuppställning
T44 314 – Växlar inte normalt vid verkstaden, utan på rangerbangården.

Växelloket T44 314 på tomgång utanför rundstallet. Det är domäner som man normalt inte hittar den på, utan oftast upp på växlingsvallen (här)

Växelloket T44 314 på tomgång utanför rundstallet. Det är domäner som man normalt inte hittar den på, utan oftast upp på växlingsvallen (här)

Z4 11 Klimpen sköter tillsammans med 10:an växling vid övre TGOJ-verkstaden. Även snöborstningstjänst förekommer

Z4 11 Klimpen sköter tillsammans med 10:an växling vid övre TGOJ-verkstaden. Även snöborstningstjänst förekommer

V11-loken skötte rangeringen i Eskilstuna, normalt var det V11 712, med de båda ställdes av för en tid sedan (läs det här)

Z6:an kan vi nog tro att den får fortsätta jobba ett tag till, det var ju inte mer än 3-4 år sedan som den fick ny motor (här). Scania, förstås (mer om Scanias öde här).

Mer om växelloken med fler bilder här

Andra dieselbilder från Eskilstuna här och här

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Växelloken vid TGOJ Eskilstuna 2014

  1. Ping: Mer om växelloken vid TGOJ 2014 | Absolutman

  2. Ping: Varmkörning vid TGOJ | Absolutman

  3. Ping: Green Cargo rensar ut fler lok | Absolutman

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s