En tysk Scirocco blir svensk

Fortsättning från besiktningsäventyren

Nummerplåtarna kom till min lokale ICA-handlare efter tre dagar.

Tysk skylt tas väck

Tysk skylt tas väck

Svensk skylt tas ur originalförpackningen...

Svensk skylt tas ur originalförpackningen…

Innan dess hade jag ringt till försäkringsbolagen och tagit emot deras erbjudanden. Det varierade förstås, som alltid, mycket.

Länsförsäkringar var billigast med helförsäkrat för 3700,- per år. 2200 kr billigare än för Frida Folkvagn, min Passat W8.

Andra bolag ville ha både 6, 7 och åtta tusen för motsvarande omfattning.

Glöm inte att byta båda skyltarna...

Glöm inte att byta båda skyltarna…

Svenska skyltar på plats

Svenska skyltar på plats

Så, efter detta äventyr, beslut och strapatser var det dags för ett ovanligt steg för mig. Nämligen att ta beslutet att sälja min W8. Annars har jag genom åren haft en förkärlek för att gärna köpa en bil men även behålla den gamla…

Trots att W8:an garanterat är en blivande samlar- bil, så ville jag behålla mina goda minnen utan att fläcka ned dem med kommande fel och problem, som är ärlighetens namn började visa sina fula trynen. Inget allvarligt, men småskavanker som man behöver ta hand om för att hålla Förfallet (läs mer här) i schack. Och den motivationen kände jag kunde vara bristfällig.

I nästa inlägg – försäljning av W8, testkörning av Scirocco TDI och en direkt jämförelse mellan bilarna

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Mina bilar och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s