Helgarbete med modelljärnvägen – strössling av bangård mm

Jag tycker själv att spackling, målning och strössling av bokhyllebanan är ett steg framåt. Men mycket vill ha mer. För även om det känns allt mer okej än när bara spåren var utlagda på tomt underlag, så känns det tomt.

20140504-131251.jpg
Bilden visar mitten av anläggningen, som igår fick mark i form av spackel, vilket även målades.

Idag målas denna yta med vitlim/vatten och strösslas som tidigare. Bilden nedan, samma området nyströsslat, men inte borstat. Det måste torka nu. En tid att begrunda på och inte stressa igenom.

20140504-131436.jpg

Kolförrådet har nu integrerats i landskapet och jag tycker att skapar lite mera liv och dimension i anläggningen

20140504-131655.jpg

I en kartong (oöppnad sedan flera år) grävde jag fram ett traderafynd i form av något slags kolupplag.

20140504-131807.jpg
Alldeles för stor för bokhyllebanor, men jag överväger att kapa den på längs för att får en tredimensionell kuliss. Var är Dremeln?

Vad kan jag göra mer för att väcka miljön till liv?

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Modelljärnväg och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Helgarbete med modelljärnvägen – strössling av bangård mm

  1. Jag skriver:

    Träd, buskar, gubbar, hus o signaler..

    • DonDoc skriver:

      Ja några gubbar ska jag leta upp, byggnader, ja i den mån de får plats. Funderar på en kuliss i bakkant.
      Träd ska helst inte finnas på en verkstadsbangård, men kanske någon signal. Hade man signaler på bangården på ånglokstiden? När kom dvärgarna?

Kommentera

