Rc1 1019 och Rc1 1025 intagna för plockning

Verkstadsspår 2 och 2 st Rc1 - Rc1 1025 och Rc1 1019

Verkstadsspår 2 och 2 st Rc1 – Rc1 1025 och Rc1 1019

TGOJ Eskilstuna
Maj 2014

Alla Rc1 som tidigare stod bakom RBS:en har nu slaktats eller tagits in för plockning.

Närmast har Rc1 1025 och Rc1 1019 tagits in för att lämna i från sig bra-att-ha-delar till Green Cargos kvarvarande Rc-lok.

Ute på verkstadsplanen har Rc1 1017 gjort Rc1 1022 sällskap. Rc1 1017 skulle komma att flyttas tämligen omgående efter att bilden togs.

Rc1 1017 och där bakom Rc1 1022

Rc1 1017 och där bakom Rc1 1022

På nedre området finns fortfarande liket av loket Rc1 1015 (läs mer här) och ännu längre bort en hytt från Rc1 1020.

Rc1 1015 på nedre TGOJ-området, fotot taget in mot Eskilstuna C

Rc1 1015 på nedre TGOJ-området, fotot taget in mot Eskilstuna C

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s