Rc1 1016 vid TGOJ Eskilstuna

TGOJ, sommarsolståndet 2014

Rc1 1016 i vila på verkstadsplanen hos TGOJ. Vilket öde väntar loket?

Rc1 1016 i vila på verkstadsplanen hos TGOJ. Vilket öde väntar loket?

Rc1 1016, sedan länge växellok i Göteborg, står parkerad på verkstadsplanen utanför TGOJ-verkstaden, tillsammans med en brokig skara diesellok och resterna av Ma 832.

Frågan är, handlar det om revision eller skrotning för Rc1 1016? Sävenäs har förvisso lokverkstad, men kanske alla kvarvarande reservdelar till Rc1 samlats i Eskilstuna. Rc1 1008 (stationerad i Hallsberg) kom tidigare förbi på verkstadsbesök (här). Nu när Ma-loken försvunnit från Green Cargo, och Rc4 testas med växlingskoppel, så står Rc1:orna alldeles uppenbarligen på tur. Härom veckan klipptes som bekant Rc1 1017 ned i Eskilstuna.

Rc1 1016 har växlingskoppel i A-änden

Rc1 1016 har växlingskoppel i A-änden


Rc1 1016 har växlingskoppel i ena änden. Loket är synnerligen smutsigt och nedgånget, en tur i tvätthallen vore på sin plats.

Vi följer ödet för 1016 här på absolutman. Har du inte redan gjort det, så klicka gärna uppe till höger för att få notis om varje gång som något nytt publicerats på absolutman.

Rc1 1015
Rc1 1022
Rc1 1019 & 1025

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s