Midsommar 2014
Några hastiga bilder på de mest åtkomliga loken vid Green Cargos lokverkstad i Borlänge.

Loksituation i Borlänge lokdepå. I mitten Rc4 1299 som direkt efter helgvilan skulle gå i Södra Stålpilen.
En ovanlighet, i att det är en Rc4 ur 1300-serien som ännu är SJ-blå. Eller ska vi säga Green Cargo-blå? SJ har endast någon enstaka Rc3:a kvar i den färgsättningen, medan Green Cargo har rätt många Rc4 i den målningen. Nåja, det var ju SJs beställning en gång i tiden. Rc4 1314 under spänning mitt emellan sandtornen.
Rd2 och Td dominerar Green Cargos flotta numera. Således fanns det rätt gott om dessa loktyper här.

Td 402 alldeles i närheten av Rc1 1026, bilden är också från Borlänge, men inte från lokdepån, utan från bangården längre norrut.

Rc1 1018 har tagit plats högt uppe på växlingsvallen. Styrningen sker med radio från tornet strax bakom loket.
Se även inlägget med Rc1 i Borlänge vid samma tillfälle (här) och bilder från samma ställe hösten 2012 (här), även den gången fanns Rc4 1299 där, men floran av lok har förändrats. T.ex. så har Re-loken flyttat härifrån nu. Rc2 finns inte kvar och inte heller T44. Tänk att Rc1 skulle överleva Rc2.