10 + 1 parkerade Rc4 – för gott?

TGOJ Eskilstuna
slutet av juni 2014

10 blå Rc4, längst fram Rc4 1164 och längst bak Rc4 1144

10 blå Rc4, längst fram Rc4 1164 och längst bak Rc4 1144

Knappt hade bläcket på förra inlägget torkat, förrän verkligheten förändrades. Raden med avställda Rc4:or förlängdes med två lok, Rc4 1167 och Rc4 1164. Givetvis i blått.

Rc4 1164 har sannolikt nått ett revisionsintervall och ställs av istället för att servas

Rc4 1164 har sannolikt nått ett revisionsintervall och ställs av istället för att servas

Raden består nu av, från söder till norr, Rc4
1144
1137
1152
1146
1159
1158
1165
1156
1167
1164

Lägg sedan till Rc4 1169 (mer här) som står bulig och dan längst in i verkstaden.

Rc4 1169 får stå med tak över huvudet, loket som spårade ur i Stockholm till följd av axelbrott

Rc4 1169 får stå med tak över huvudet, loket som spårade ur i Stockholm till följd av axelbrott

Sista juni
samma plats

Inlägget hinner inte ens publiceras förrän det är inaktuellt.

Jag fick räkna om raden av Rc4:or ett par gången, men det blev ändå bara nio. Och längst bak står nu Rc4 1137. Men så enkelt var det inte, för uppe på växlingsvallen hade TGOJ tagit fram Rc4 1144 och Rc4 1156 som nu stod under spänning.

Rc4 1144 under spänning på TGOJ-vallen, notera det gamla typsnittet på rambalken, jämför gärna med 1156 bredvid

Rc4 1144 under spänning på TGOJ-vallen, notera det gamla typsnittet på rambalken, jämför gärna med 1156 bredvid


Rc4 1156 under spänning igen, nyare typsnitt på rambalken jämfört med loket bakom, Rc4 1144

Rc4 1156 under spänning igen, nyare typsnitt på rambalken jämfört med loket bakom, Rc4 1144

Förklaringen låg i att ytterligare ett lok, Rc4 1162, hade parkerats främst i raden. Så 10 – 8 + 1 = 9. Enkelt.

Rc4 1162 ny etta i kön

Rc4 1162 ny etta i kön


Gårdagens tillskott, Rc4 1164 och Rc4 1167

Gårdagens tillskott, Rc4 1164 och Rc4 1167


Alltså bestod raden idag av Rc4
1137
1152
1146
1159
1158
1165
1156
1167
1164
1162

Nio Rc4 på rad, från Rc4 1162 till Rc4 1137

Nio Rc4 på rad, från Rc4 1162 till Rc4 1137

Köpare på gång kanske? För även T44:or bakom RBS:en var uppstartade, fortsättning följer

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s