När Rc1 skrotas och Rc4 säljs jobbar Ma 827 vidare

TGOJ Eskilstuna
dagen efter att Rc1 1022 och Rc1 1025 avlivats (här)

Ma 827 dyker upp för översyn på TGOJ-verkstaden. Samtidigt kommer det rapporter om att Ma 962, som är ute i tjänst (här), fått tekniska problem och behöver uppsöka verkstad.

Ma 827 på snedbanan bredvid TGOJ-verkstaden 3:e juli

Ma 827 på snedbanan bredvid TGOJ-verkstaden 3:e juli

Några dagar senare, Ma 827 på tredje spåret på verkstaden, längt ut, bakom står en okänd, grön Rc4:a.

Ma 827 på verkstad 8:e juli

Ma 827 på verkstad 8:e juli

Ma-loks sidan uppdateras kontinuerligt – här

Rc4 1156 har vi sett ställas av i Eskilstuna (här), för att sedan tas fram igen (här) och därefter varit inne på verkstan (här) nu har loket kommit ut ur verkstaden igen.

Rc4 1156 utsläppt från verkstaden

Rc4 1156 utsläppt från verkstaden

Rc4 1156 ryktas vara sålt till Tågkraft. Tågkraft har ju hittills främst koncentrerat sin verksamhet till diesellok, men hintat om att man är intresserade av ellok också.

Ma 827 skulle snart dyka upp vid TGOJ igen, här

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till När Rc1 skrotas och Rc4 säljs jobbar Ma 827 vidare

  1. Kenta skriver:

    Idag 20140715, är Rc4 1156 plåtad i Nässjö med tågkrafts emblem….. så nog är det sålt :)

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s