Smådieslar på verkstadsbesök inför försäljning

TGOJ Eskilstuna
sommar 2014

En Z70 och en V5, båda i gammalt brandgult utförande, än nu intagna på TGOJ-verkstaden. Loken har stått en tid i Eskilstuna, som avställda och övertaliga (här).

Z70 731 och V5 157 på verkstad. Avställda diesellok på verkstad har tidigare betytt försäljning.

Z70 731 och V5 157 på verkstad. Avställda diesellok på verkstad har tidigare betytt försäljning.

Tidigare har gamla T44:or startats upp och dykt in på verkstaden, bara för att strax därpå vara sålda och försvinna till sina nya ägare (här t.ex.). Det finns ingen anledning att tro att det samma inte skulle gälla för V5 157 och Z70 731. Nej, frågan är snarare vem köparen är.

Ute på verkstadsplanen har Z65 500, med en gammal märkning från ”Åkers” på sidan, dykt upp. Dess öde är ännu okänt.

Bakom Rd2 1103 finner vis Z65 500, "ny" för Eskilstuna

Bakom Rd2 1103 finner vis Z65 500, ”ny” för Eskilstuna

Rader med avställda lok finns allt jämt på TGOJ-området i Eskilstuna. Progressionen följer du på Absolutman.

Rader av lok utanför TGOJs verkstad

Rader av lok utanför TGOJs verkstad

T44 263 väcktes och såldes här

Rc4 1156 väcktes och såldes här

Oförändrat sedan tidigare står tio stycken Rc4 avställda på vallen i Eskilstuna (läs om det här).

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s