Td 393 och Re 1428 – båda på båda sidor av landet

Ibland korsars vägarna.

Ena dagen, 8/7 för att vara exakt, så stötte jag på Td 393 vid TGOJ Eskilstuna, som är fick buffertöverhalning. Så, fyra dagar senare, stod 393:an utanför ångloksstallet i Sävenäs, Göteborg. Med alla fyra buffertar på plats.

Td 393 - buffertbyte i Eskilstuna 8:e juli

Td 393 – buffertbyte i Eskilstuna 8:e juli

Td 393 har tagit sig till västkusten, 12:e juli

Td 393 har tagit sig till västkusten, 12:e juli

Samma dag, alltså åttonde juli, fanns Re 1428 inne i TGOJ-verkstaden. Även Re 1428 fanns samma dag, 12/7, på Sävenäs lokstation.

Re 1428 på TGOJ-verkstaden bara några dagar innan

Re 1428 på TGOJ-verkstaden bara några dagar innan

Re 1428 på Sävenäs, bredvid Rd2 1094

Re 1428 på Sävenäs, bredvid Rd2 1094

mer Td finns här och här

Mer Sävenäsbilder t.ex. här

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s