Fusk, fukt och ansvar – del 12b – Hydraulic power vs svensk sten

Ny dag, samma sten, samma grävskopa. Missat något? Föregående inlägg här

20140808-123146.jpg
Kedjad sten som bjuder motstånd. Fastkilad. Till vänster ser du betongen jag spettat bort delar av så att armeringen tittar ut. Till höger går det att ana hur stenen nötit på väggen.

20140808-123308.jpg

Nå, med lite spett och samtidigt lite drag från grävskopan, så gick stenen att rotera. Och långsamt och kontrollerat lyftes den, upp ur sin gömma.20140808-123530.jpg

Jag tackar för alla välvilliga tips jag fått om att spräcka stenen med både Cobror och snigeldynamit. Jag har letat på uthyrningsfirmor utan att känna att jag hittat lösningen.

Lösningen var istället:
Hydraulic power
Hydraulische Kraft
Dieseldrivet

20140808-123813.jpg

Och inte nog med att grävskopan tog bort en sten från mina axlar, den var hygglig nog att ta den med sig! Tepes anläggning AB är kodordet.

Två firmor kommer för att titta och lämna anbud på jobbet. Är själv bästa dräng eller går det att köpa bra drängar? Fortsättning följer, speciellt nu när vi kan gräva fritt! Läs vidare här

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Tips i vardagen och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

