TGOJ Eskilstuna
2014 – aug – 20+21

En trippel med Rc4 1311, Rd2 1104 och en okänd Rd2, som strax efter bilden togs jagade vidare mot Kungsör och bortåt
Mer TGOJ var det när dessa bilder togs (här)
TGOJ Eskilstuna
2014 – aug – 20+21
En trippel med Rc4 1311, Rd2 1104 och en okänd Rd2, som strax efter bilden togs jagade vidare mot Kungsör och bortåt
Mer TGOJ var det när dessa bilder togs (här)
Är denna verkstad ägd av ett privat företag? Om ja är det för att man har verkstad på annat håll man lägger ner.
Jag brukar inte vara största fan av privatisering, men om inte anat, borde den inte bli eget företag och kunna drivas med vinst.
Lokverkstäder har vi väl inte allt för gott om.
Örebro, Luleå, Nässjö Kristinehamn finns det en verkstad i alla fall, men Eskilstuna borde ligga tillräckligt strategiskt för att kunna få finnas kvar själv.
Verkar ju inte som om man inte har jobb i alla fall.
/Jona
Verkstaden i Eskilstuna var länge privat, det var ju högborgen för TGOJ. På 80-talet hamnade TGOJ som dotterbolag till SJ och efter uppdelningen av SJ, under Green Cargo.
2012 slukade Green Cargo sitt dotterbolag TGOJ inklusive verkstaden i Eskilstuna.
Därmed har Green Cargo en egen verkstad (övriga, tex Göteborg, Örebro och Hagalund äga av Euromaint).
Men Green Cargo är ett aktiebolag som ägs av svenska staten. Så på så sätt är verkstaden i Eskilstuna statlig.
Jag delar inte din uppfattning om att de har lite att göra, men jag kanske har fått det att framstå så genom vissa inlägg. Jag tror absolut att verkstaden skulle klara sig som eget företag, om det skulle bli aktuellt. Mvh /Tobias
Skrev otydligt. Menar precis som du att dom verkar ha mycket å göra så den borde fungera som privat fristående firma.