Rc1 1014, Rc4 1177 och V11 utan boggier vid TGOJ

TGOJ Eskilstuna
2014 sept 2

Nästa Rc1:a har anlänt! Rc1 1014, som dock tycks sakna växlingskoppel.

Rc1 1014 med ruffig yta har precis kommit till TGOJ Eskilstuna. Precis här stod Rc1 1016 innan hon togs in för plockning...

Rc1 1014 med ruffig yta har precis kommit till TGOJ Eskilstuna. Precis här stod Rc1 1016 innan hon togs in för plockning…

Precis bakom Rc1 1014 står T44 279 och har så gjort mycket länge nu. Denna dag startades maskinen upp. Dags för översyn eller bara en varmkörning för att maskinen inte ska kärva ihop?

T44 279 med motorn igång

T44 279 med motorn igång

Inne i verkstaden skymtade Rc4 1177, det första Rc4-loket att få växlingskoppel (här). Tillbaka för översyn, annars har hemvisten varit Sävenäs-Göteborg där hon ersatt just Rc1 1016 (här)

Rc4 1177

Rc4 1177

På nedre området, där de båda V11:orna skymtat en längre tid, var denna dag V11 711 utkörd i solen. På verkstadsboggier. Pågår en revision av loket?! Inför stundande ny ägare?

Nedre TGOJ , med vändskiva och rundstall

Nedre TGOJ , med vändskiva och rundstall

V11 framför port 1, på verkstadsboggier. Pågår det arbete översyn av boggierna?

V11 framför port 1, på verkstadsboggier. Pågår det arbete översyn av boggierna?

V11-loken är tillskillnad från bla T44 dieselhydrauliska, så det finns inga elektriska banmotorer som ska bytas. Men boggierna behöver förstås översyn ändå.

Fortsättning följer

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s